Kampania, która trwała od 1 października 2017 r. do 28 lutego 2018 r., prowadzona była pod hasłem „Opiekun rodzinny – nie musi być sam”. Kontynuowaliśmy w niej poruszony podczas poprzedniej edycji temat sytuacji i potrzeb członków rodzin sprawujących w domach opiekę nad swoimi niesamodzielnymi bliskimi dorosłymi i dziećmi. Przypomnieliśmy, z jakimi obciążeniami wiąże się opieka nad osobą ciężko i nieuleczalnie chorą, jakie zmiany wprowadza w życiu opiekunów i jak bardzo potrzebne jest stworzenie systemowego wsparcia, funkcjonującego od początku choroby.

Organizując koncerty, eventy w maskach i żółtych pelerynach, nawiązujących do kampanijnego spotu, staraliśmy się zwrócić uwagę społeczną na temat akcji. Poprzez stronę hospicja.pl, warsztaty i spotkania w ośrodkach pomagaliśmy opiekunom w sposób praktyczny. Uczestnicząc w konferencjach i Kongresie Praw Obywatelskich zainicjowaliśmy dyskusję o potrzebach i możliwościach wsparcia opiekunów. Poprzez kontynuację rozwoju Lokalnego Wolontariatu Opiekuńczego zaangażowaliśmy lokalne społeczności do budowania sieci wsparcia w obrębie wspólnot sąsiedzkich lub parafialnych, które będą mogły uzupełniać opiekę formalną. Poprzez konkretne działania zaczęliśmy zmieniać rzeczywistość opiekunów rodzinnych.

Dziękujemy wszystkim osobom i instytucjom, dzięki którym mogliśmy przeprowadzić kampanię. Dziękujemy sponsorom, partnerom i patronom. Dziękujemy ambasadorom, ekspertom, przyjaciołom i wolontariuszom. Dziękujemy wszystkim zespołom hospicyjnym, które aktywnie włączyły do kampanii.

 

Spot wyświetlany był m.in w: Galerii Bałtyckiej, Starym Browarze w Poznaniu, Galerii Bronowice w  Krakowie, Tarasach Zamkowych w Lublinie, Centrum Handlowym Klif w Gdyni. Dziękujemy serdecznie za wsparcie!

XIV kampania społeczna Hospicjum to też Życie w liczbach:

37 ośrodków biorących udział w kampanii
120 wzmianek o kampanii w mediach lokalnych i ogólnopolskich
85 000 liczba wyświetleń spotu promującego kampanię w mediach społecznościowych
463 022 zasięg kampanii w mediach społecznościowych i Internecie
70% wzrost zainteresowania stroną hospicja.pl
30 szkoleń i spotkań dla opiekunów rodzinnych w hospicjach z całej Polski
15 koordynatorów Wolontariatu Opiekuńczego, którzy inicjują działania w swoich społecznościach

Najważniejsze wydarzenia, w trakcie których była mowa o kampanii:

14 października 2017 r. start kampanii: Światowy Dzień Hospicjów i Opieki Paliatywnej
23 listopada Dzień Praw Opiekuna
5 grudnia Światowy Dzień Wolontariusza
8 grudnia Kongres Praw Obywatelskich
11 lutego Światowy Dzień Chorego

Najciekawsze doniesienia medialne o kampanii:

Wyborcza.pl
Rynekseniora.pl
Onet.pl
Rynekzdrowia.pl
Polityka

Pełne sprawozdanie z kampanii

Uśmiech Dziecka 2018

Przekaż 1%, wersja online

Pobierz program

Przekaż darowiznę online

kwota:

Rocznik

Fundacja Hospicyjna

Konto
72 1540 1098 2001 5562 4727 0001
KRS 0000 201 002

Księgarnia