Od 1 czerwca do 31 sierpnia br. trwać będzie letnia edycja kampanii społecznej Fundacji Hospicyjnej „Dzieci radzą sobie same tylko w bajkach. Pomóż osieroconym dzieciom”. W jej ramach przeprowadzona zostanie akcja „Kolorowy Piórnik”, mająca na celu zbiórkę pieniędzy oraz elementów wyposażenia szkolnych teczek podopiecznych Funduszu Dzieci Osieroconych, których bliscy odeszli pod opieką hospicjów. Powrót do szkoły, kiedy w tornistrach brakuje szkolnych przyborów, nie ma zeszytów, książek, bo zwyczajnie nie ma za co je kupić, lub z tego samego powodu w ogóle nie ma tornistrów, może być bolesny, a nawet upokarzający. Fundusz Dzieci Osieroconych od kilku lat stara się, by do tego nie dopuścić.
Akcja organizowana jest co roku jako gest solidarności ludzi dobrej woli z dziećmi, których nie oszczędził los. Wśród celów towarzyszących przedsięwzięciu warto wymienić zwrócenie uwagi na rolę hospicjów w opiece nad rodziną pacjenta i jej kontynuacji po jego śmierci oraz aktywizację społeczeństwa w pomoc osobom pokrzywdzonym przez los.
Pomóc można następująco:
- przekazując datek to puszki kwestarskiej podczas zbiórek publicznych prowadzonych w galeriach handlowych;
- wpłacając darowiznę na konto: 93 1540 1098 2001 5562 4727 0011;
- wysyłając charytatywny SMS na numer 7279, o treści POMAGAM (koszt: 2 zł + VAT), z którego całkowity dochód operatorzy sieci komórkowych przekażą Fundacji.
4 czerwca w gdańskim Starym Maneżu odbędzie się koncert charytatywny Leszka Możdżera „Podaruj dzieciom uśmiech”, oficjalnie inaugurujący kampanię. W jej ramach, w centrach handlowych w różnych miastach Polski (m.in. w Warszawie, Lublinie, Toruniu, Koszalinie, Trójmieście...) organizowane będą kampanijne eventy, połączone z kwestami. 10 i 11 czerwca, podczas wydarzeń kampanijnych w stolicy, będzie okazja do spotkania postaci ze znanych programów TVP ABC.
Patronat medialny nad kampanią objęła Telewizja Polska ABC.
Pokażmy dzieciom, które straciły swoich bliskich, że nie pozostały same, a ich uśmiech i poczucie bezpieczeństwa są dla wielu wciąż ważne.